رفتن به فضا یکی از جاذبه‌های پارک چینی

, , ارسال دیدگاه

رفتن به فضا یکی از جاذبه‌های پارک چینی

وقتی اسم گردشگری فضایی را می‌شنوید شاید به آینده‌ای بسیار دور فکر کنید. البته اگر مشکلی برای پرداخت چند میلیون دلار نداشته باشید روسیه مشکلی برای فرستادن شما به فضا ندارد. اما همین حالا هم شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعال هستند. شرکت‌هایی مثل بلو اورجین و ورجین گلکتیک و بسیاری از شرکت‌های دیگر به دنبال آن هستند که در آینده بسیار نزدیک سفرهای توریستی به فضا را ارزان‌تر و در دسترس کنند.

شرکت چینی کوچی ساینس اما می‌خواهد تحولی در این صنعت ایجاد کند. این شرکت قصد دارد سال آینده پارکی با موضوع فضا باز کند. اما این پارک مانند پارک‌های دیگر نخواهد بود. یکی از جاذبه‌های این پارک فرستادن علاقه‌مندان به فضا است.

رفتن به فضا یکی از جاذبه‌های پارک چینی

 

شرکت مذکور با سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیارد دلاری در این پروژه، قصد ورود پر قدرت به توریسم فضایی را دارد. در حالی که بقیه رقبا هدف خود را خارج شدن از جو و تجربه بی وزنی قرار داده‌اند، این شرکت چینی تلاشش را بر نشان دادن منظره شگفت انگیز زمین از فضا معطوف کرده است. آنها برای این کار از یک بالون شبیه به بالون‌های هواشناسی استفاده خواهند کرد که یک کپسول را تا ارتفاع ۲۴ کیلومتری بالا خواهد برد. این کپسول که «مسافر» نام دارد طرحی مشابه شنزو ۵ دارد که در اولین مأموریت سرنشین‌دار چین استفاده شده بود.

با اینکه این ارتفاع از لحاظ فنی فضا به حساب نمی‌آید اما مسافران بدون احتیاج به تحمل مشکلات رفتن به فضا می‌توانند چند ساعتی را صرف تماشای منظره‌ای بینظیر از زمین کنند که با آنچه از فضا دیده می‌شود تفاوت چندانی ندارد.

 

ارسال دیدگاه

(*) لازم، ایمیل شما منتشر نخواهد شد